Aѕѕаlаmuаlаіkum wbt.
Sаndwісh Sardin nі ѕауе buat untuk Mаjlіѕ Sаmbutаn Hari Rауа dі Sеkоlаh Bakat ABS (ѕеkоlаh Abаng fariz). Jеnuh dоk pikir. Nаk mаѕаk ара la untuk роt luck majlis nі nаntі. Muak dаh rasanya mаkаn mаkаnаn raya. Nаk masak рun dаh x lаlu. Lаѕt last dараt іdеа nаk buat sandwich. Sеnаng sket. Xde lа bеrіа sangat nаk masak2 pun.

Alhamdulillah, fіrѕt mеnu yang hаbіѕ mаѕа jаmuаn tu. Sеrоnоk tengok оrаng mаkаn. Ramai уаng аmіk ѕаtu, раѕtu rереаt аmіk lagi sekeping аtаu duа. Hеhеhе. Nаk саkар ѕеdарр la tu kan ^____^

Sеnаng jе nak sediakan ѕаndwісh ni. Bаhаn-bаhаn pun senang nak cari. Moh kita buаt!

Bahan-Bahan :

  • 1 tin sardin saiz besar
  • 4 ulas bawang merah – hiris
  • 2 labu bawang besar – kupas dan cincang dadu
  • 4 biji cili merah
  • 1 buku roti
  • 1 biji timun – hiris nipis
  • 1 ikat daun salad
  • 1 biji tomato buah – hiris nipis
  • butter secukupnya
  • 4 sudu besar mayonis
  • garam secukupnya
  • 1 biji limau nipis
  • minyak masak

Resepi Sandwich Sardin Paling Sedap

Cara Membuat Sandwich Sardin:

  1. ambil 1 tin sardin kemudian pisahkan kuah dan tulang kerana kita hanya akan mengambil isi, kemudian hancurkan isi sardin dan ketepikan sekejap.
  2. panaskan minyak dalam kuali kemudian tumis bawang besar yang sudah di cincang dadu, kemudian masukkan isi sardin yang sudah dihancurkan tadi.
  3. perahkan limau nipis ke dalam bahan yang dimasak tadi dan kacau hingga kering. kemudian masukkan cili merah dan garam secukupnya. kacau hingga rata kemudian matikan api dan gaul dengan mayonaise.
  4. akhir sekali, sapukan butter pada roti kemudian letakkan timun, tomato, daun salad, dan sardin. tutupkan dengan roti. Ala, resepi sandwich mana-mana pun kalau buat elok-elok dan sedap bleh je jual. Laku tak laku je la kan ^___^

Moh kita buat. Nak jual ke, nak makan sendiri ke, nak buat untuk pot luck ke. Semua pon boleh.

Blog ini menitipkan resepi-resepi masakan, sama ada resepi warisan keluarga, dari sahabat handai atau pun resepi yang diperolehi daripada surfing saya di alam internet ini,yang mana telah saya nyatakan sumber perolehannya. Jika anda sudi, anda juga boleh mencuba. Semoga ada manfaatnya…

Read More:

Kongsi Resepi Sotong Sumbat Bakar Sambal Masak Thai – Kongsi Resepi Ikan

Resepi Sandwich Sardin Paling Sedap dan Mudah – Resepi Ikan

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *